Rozpočet predpokladá nárast dlhu na 56% HDP
.png)
Dátum: 5.11.2012
Medzi domácimi fiškálnymi pravidlami má dôležité miesto ústavný limit dlhu verejnej správy. Pre roky 2013 až 2015 má hodnotu 60% z HDP. Návrh rozpočtu počíta s dlhom, ktorý je na celom horizonte nižší ako horný limit dlhu. Treba však zdôrazniť, že k limitu dlhu sa viažu aj sankčné pásma, ktoré začínajú už 10% z HDP pod limitom, t.j. od 50% z HDP. Sankcie štartujú symbolicky (písomné zdôvodnenie ministra financií vrátane návrhu opatrení) a končia s požiadavkou vyrovnaného rozpočtu a v krajnom prípade hlasovaním o dôvere vláde. Keby sa naplnil načrtnutý scenár v rozpočte, tak v roku 2015 by malo dôjsť k viazaniu výdavkov v štátnom rozpočte vo výške 3% a návrh rozpočtu na rok 2016 by už nemal obsahovať nárast výdavkov (vrátane fondov sociálneho zabezpečenia).
Medzi domácimi fiškálnymi pravidlami má dôležité miesto ústavný limit dlhu verejnej správy. Pre roky 2013 až 2015 má hodnotu 60% z HDP. Návrh rozpočtu počíta s dlhom, ktorý je na celom horizonte nižší ako horný limit dlhu. Treba však zdôrazniť, že k limitu dlhu sa viažu aj sankčné pásma, ktoré začínajú už 10% z HDP pod limitom, t.j. od 50% z HDP. Sankcie štartujú symbolicky (písomné zdôvodnenie ministra financií vrátane návrhu opatrení) a končia s požiadavkou vyrovnaného rozpočtu a v krajnom prípade hlasovaním o dôvere vláde. Keby sa naplnil načrtnutý scenár v rozpočte, tak v roku 2015 by malo dôjsť k viazaniu výdavkov v štátnom rozpočte vo výške 3% a návrh rozpočtu na rok 2016 by už nemal obsahovať nárast výdavkov (vrátane fondov sociálneho zabezpečenia).